تاريخ انتشار : ١٣:٥٤ ١١/٦/١٣٨٨

جوايز هنرمندان بايد هدف‌مند باشد
جام جم آنلاين: هنوز چند سالي از جايزه‌اي متفاوت كه انجمن قلم ايران به نويسندگان برگزيده جشنواره سلام بر نصرالله اهدا كرد نگذشته است. جايزه‌اي كه باعث شد بسياري ازاين نويسندگان در يك اقدام نو به جاي دريافت سكه و لوح به طور گروهي به سفري بروند كه در پايان چندين و چند سفرنامه و كتاب خاطره به عنوان ماحصل اين سفر به چاپ برسد و شايد سرفصل نويي از اهداي هداياي فرهنگي و هنري در كشور بگشايد.

جايزه‌اي كه مبتكر آن رئيس وقت انجمن قلم ايران (رضا اميرخاني) بود. اين نويسنده كه پس از آن از هيات مديره انجم قلم ايران جدا شد و ادامه كار و طراحي و اهداي اين گونه جوايز را به ديگران گوشزد كرد.

در آن زمان ايده اين كار آنقدر نو بود كه بسياري از مسوولان هنري و فرهنگي كشور را بر آن داشت تا پس از آن به جاي جوايز مادي به برگزيدگان هر حوزه جوايز سفري هديه بدهند.

اين موضوع اما در حوزه هنرهاي تجسمي‌كمي‌فرق دارد. بسياري معتقدند كه جايزه‌ها بايد در اين حوزه كارساز باشند يعني باعث پيشرفت هنرمند شوند. از سويي بسياري از هنرمندان دوست دارند كه اكنون به اروپا بروند تا هنر به روز را از نزديك ببينند. در همين خصوص ايران حتي زمينه‌ها و فرصت‌هايي نيز در اين زمينه در قلب هنر اروپا يعني فرانسه و ايتاليا دارد. مراكز هنري كه به نام ايران در ونيز ايران و سيته فرانسه وجود دارند كه البته تا پيش از اين تنها عده‌اي خاص و به دلايلي خاص‌تر از اين مراكز استفاده مي‌كردند.
ادامه‌ي مطلب در روزنامه‌ي جام جم


  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٥٥٠٠
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.