تاريخ انتشار : ١٠:١٤ ١٩/٣/١٣٨٩

خريد اينترنتي و پستي نفحات نفت در نارنجستان
لينك خريد:
http://www.naranjestan.ir/index.php?productID=607

         
 

 

اضافه به سبد خرید

جستاری در مدیریت نفتی و فرهنگ نفتی در کشورمان

کتاب را با پیش‌زمینه سیاسی نخوانید


امیرخانی همچنین پیشنهاد کرد که که خوانندگان با پیش زمینه‌ سیاسی بهخواندن کتاب اقدام نکنند چرا که به گفته او، "امیرخانی" فردی سیاسی نیست ومنفعتی از این باب هم نمی‌برد.

نویسنده رمان‌های "من او"، "بی‌وتن" و... بر این اعتقاد بود که اگر دیگرانکار خودشان را درست انجام بدهند وظیفه او دیگر نوشتن این‌‌گونه مطالب نیستو بنابراین کوتاهی و غفلت دیگران در ذکر این مطالب، موجب فعالیتش در نگارشآثاری چون "نفحات نفت" می‌شود

آخرین اثر رضا امیرخانی با نام ‌«نفحات نفت»  که به تازگی منتشر شده،کتابی است درباره فرهنگ و تاثیر‌پذیری فرهنگ از نفت در کشورمان.

او با تاکید این نکته که کتاب «نفحات نفت» درباره نفت نیست، گفت: «اینکتاب درباره فرهنگ نفت است و این نکته که از وقتی تمام  تلاش و وجه همت همه ما این شده است که شیر نفتی پیدا و از آن ارتزاق کنیم، چه به سرفرهنگمان آمده‌است؟»

امیرخانی این کتاب را نوعی نقد فرهنگی می‌داند که احوال اجتماع ما رابررسی کرده است. او در این باره می‌گوید: «سعی کردم فرهنگ را خارج از فضایسیاسی یا به عبارتی بالاتر از فضای سیاسی کشور ببینم و بررسی کنم. بنابراین خیلی اتفاقات سیاسی بخصوص اتفاقات اخیر خیلی بر این کتاب تاثیرچشمگیری نداشته است

او معتقد است این کتاب در حقیقت برای فارغ التحصیلان و کسانی نوشته شده که قصد ورود به بازار کار را دارند و می‌خواهند در عرصه فرهنگ مشغول شوند.

ارمیا (رمان)، ناصر ارمنی (مجموعه داستان)، من او (رمان)، ازبه (داستان بلندداستان سیستان (سفرنامه)، نشت نشا (مقاله بلند) و بیوتن (رمان)، آثار وی را تشکیل می‌دهند. امیرخانی در جشنواره‌هایی همچون جشنواره آثار 20 سال دفاع مقدس، جشنواره مهر و جشنواره دفاع مقدس، نیز جوایزی را کسب کرده است.

در بخش‌هایی از کتاب او می‌خوانیم: «نفت همان دولت است و دولت همان نفت. شنیده‌ام که ستاره‌ی دریایی اگر بازویش زیر سنگ گیر بیافتد، از خیر بازومی‌گذرد و آن را قطع می‌کند. اما این مال وقتی‌ست که ستاره بیم داشته باشداز خطر... دولت تا نفت دارد، خطری تهدیدش نمی‌کند! و این‌گونه، اقتصاددولتی و مدیر سه‌لتی ساخته می‌شود

  نظرات
نام:
پست الکترونيک:
وب سايت / وب لاگ
نظر:
 
   
 
   
   صفحه نخست
   يادداشت
   اخبار
   تازه ها
   يادداشت دوستان
   کتابها
   درباره نويسنده
   تيراژ:٨٦٠٢٥٠
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
 

 
بازديد کننده اين صفحه: ٧٥٢٢
.کليه حقوق محفوظ است
© CopyRight 2008 Ermia.ir & Amirkhani.ir
سايت رسمي رضا اميرخاني
Because when the replica watches uk astronauts entered the replica watches sale space, wearing a second generation of the Omega replica watches, this watch is rolex replica his personal items.